לא כדאי לתת לאימייל הזה ליפול בין הכיסאות 🪑
-

הי ,האם אימייל מרקטינג הפך לערוץ מאוס עבור ענקיות טכנולוגיה?
ענקית הטכנולוגיה Oracle פיטרה השבוע, בין לילה, כ-350 עובדים, כולל את ידידי Chad S. White (קישור אל הפודקאסט שערכתי איתו) שבמשך 7 שנים כיהן כ- Head of Research at Oracle Digital Experience Agency.
המהלך המפתיע יצר גם גל של שמועות שאורקל הולכת לצאת מתחום מערכות הדיוור והאוטומציה. אחרת, מאוד קשה להסביר פיטורים של כמות כזאת של אנשים, ובוודאי לא את מי שנחשב ל-"האורים והתומים" של תחום האימייל מרקטינג. Chad הוא ממובילי התעשייה, ואחד האנשים המוערכים בה. הוא גם מחבר הספר רב המכר Email Marketing Rules, שיצא לא מזמן במהדורה רביעית, כפולה ומורחבת. ספר זה נחשב בעיני בים ל-'התנ"ך' של אימייל מרקטינג.לענקית טכנולוגיה כמו אורקל אלו הם לא עסקי הליבה, גם לא מבחינת מחזורים כספיים. ההשערה היא שאורקל הולכת להשקיע את מירב המאמצים שלה בתחום ה- AI.
אורקל מייצרת את מערכות הדיוור (מערכות אומני צ'אנל לארגוני אנטרפרייז) Eloqua (המתאימה ל-B2B) ו- Responsys ל-B2C.
אם ההשערה הזו נכונה, זו לא תהיה הפעם הראשונה שאורקל עושה זאת:לפני כמה שנים היא הפסיקה את הייצור של מערכת הדיוור והאוטומציה Bronto.
גורמים שונים משפיעים גם על תעשיית האימייל כיום ויוצרים "סופה מושלמת": מערכות טכנולוגיות מיושנות (כגון אלו של אורקל) שלא זוכות להשקעה אמיתית, חדירה מהירה של בינה מלאכותית שמחליפה ידע אנושי ומחייבת חברות לצמצם עלויות (מארק בניוף, המנכ"ל של ענקית טכנולוגיה אחרת - סיילספורס - התגאה לאחרונה שהם פיטרו כ-4,000 עובדים שהוחלפו על ידי AI).
אם יקרה, המהלך מייצר הזדמנות לשינויים בשוק המערכות לארגוני אנטרפרייז.
משפיעים נוספים הם האטה בכלכלה האמריקאית עם סיכון למיתון, ואולי גם ירידה באפקטיביות של אימייל כערוץ שיווקי עקב קשיים בהגעה לאינבוקס בין השאר, בעקבות הקשחת הדרישות ממדוורים ע"י כל ספקיות האימייל הגדולות.
כן, מסתבר ש-deliverability חשובה להצלחה של אימייל מרקטינג...
אמשיך לעקוב אחר ההתפתחות המעניינת הזאת.