כבר לא צעיר , אבל לא מפסיק לחדש ולהפתיע 🙀
-
היי ,
למרות שאימייל מרקטינג נחשב לסבא של השיווק הדיגיטלי, יש סביבו כל כך הרבה שינויים וחידושים...
ערוץ האימייל חגג לאחרונה 54 שנים. למרות שהוא ערוץ ותיק, הוא כל הזמן משתנה, וההגעה לאינבוקס הופכת להיות מאתגרת יותר ויותר.
Gmail, ספקית האימייל הגדולה והמשמעותית, וללא ספק המשמעותית ביותר בישראל, ערכה ועדיין עורכת כמה שינויים המשפיעים גם על משתמשים וגם על מדוורים.הנה כמה מהשינויים בקצרה:
- Google Postmaster Tools
החל מ- 30/9/2025 (עוד כמה ימים) Google Postmaster Tools בגירסה הישנה שלו (V1) יפסיק לפעול ויוחלף על ידי הגרסה החדשה (V2).
חדי העין בוודאי שמו לב לכך ששני נתונים הנחשבים משמעותיים: "Domain reputation" / "IP reputation" לא מופיעים בגרסה החדשה.
באופן מפתיע, הם לא יעברו לגרסה החדשה, ולמעשה, החל מעוד כמה ימים מדוורים לא יוכלו יותר לראות יותר את הנתונים האלה.
כמו כן, ה-API שחלק מכלי הניטור משתמשים בו יפסיק לפעול, אך יחזור לפעול בגרסה החדשה, לקראת סוף השנה.
שינויים (שוב) בטאב "קידומי המכירות".
סביב עונת החגים, גוגל תעדכן את תצוגת לשונית ה-Promotions ב-Gmail ובמקום לסדר לפי תאריך, האימיילים ימויינו לפי רלוונטיות למשתמש (אימיילים שהנמען נוטה להגיב אליהם, כמו אימיילים ממותגים שהוא מקיים איתם אינטראקציה שיקבלו עדיפות). בקרוב אכתוב על כך מאמר נרחב.- Subscription management
גוגל החלה לפרוס בהדרגה תכונה נוספת - מרכז ניהול מנויים. זהו דף ייעודי המציג את כל רשימות התפוצה והניוזלטרים אליהם משתמש רשום במקום מרוכז אחד. התצוגה מדרגת את המנויים הפעילים לפי תדירות השליחה של כל מדוור, כך שהמדוורים ששלחו בתדירות או בכמות הגבוה יותר בשבועות האחרונים אמורים להופיע בראש הרשימה. ליד השם וכתובת האימייל של כל מדוור מצוינת הערכת כמות ההודעות ששלח אליך לאחרונה.
בדף זה יש אפשרות לביטול הרשמה לכל ניוזלטר או דיוור שיווקי בלחיצה אחת באמצעות לחיצה על כפתור unsubscribe ייעודי שמופיע לצד שם וכתובת האימייל של השולח. בעת הקשת unsubscribe תשלח בקשת הסרה מרשימת התפוצה בשמכם, מבלי שתצטרכו לחפש את המדוור, לפתוח את האימייל או לחפש קישור “הסרה” בגוף האימייל. התמונה הזאת היא פרויקט גדול, תכונה זו אינה פעילה למשתמשים שנמצאים בישראל.כל ספקיות האימייל אוכפות דרישות קפדניות ממדוורים
במהלך שנת 2024, ספקיות האימייל Gmail ו־Yahoo הובילו שינוי משמעותי שקיבל את השם המשעשע Yahoogle: דרישות מחמירות ממדוורים גדולים, מה שהם מכנים Bulk senders.
למרות שהאכיפה מכוונת כביכול רק למדוורים גדולים, ההצעה הכי טובה שאוכל לתת לכל מי שמדוור באמצעות מערכת דיוור, גם אם רק לרשימה קטנה, היא לנהוג כמדוורים הגדולים ולעמוד בדרישות הללו. זה לא קשה.בחודש מאי 2025, מיקרוסופט (ספקית אימייל שמפעילה את hotmail / outlook) הודיעה כי היא מצטרפת ל-Gmail ו-Yahoo והציבה דרישות מחמירות אף יותר ממדוורים לגבי אימות הדומיין.
לפי ההודעה של Microsoft, היא תדחה (reject) טראפיק לא מאומת או שאינו עומד בדרישות. בספקיות הגדולות האחרות (Gmail ו-Yahoo) טארפיק שאינו עומד בדרישות עשוי להיות מנותב ל-Spam/Junk או quarantine (דואר זבל או הסגר).ספקיות אימייל אחרות אולי פחות מדברות על זה בפומבי, אבל בפועל גם הן מחמירות (מתיישרות לרף שהציבו הספקיות הגדולות) וכתוצאה מכך הגעה אל האינבוקס קשה יותר. בתקופה כמו בתקופת חגי הקניות, שבה מדוורים רבים מגבירים את הקצב וכמות השליחות שלהם בתחרות על האינבוקס הולכת והופכת למאתגרת.
חורף בריא
סלענ.ב
, איך הדיוור שלך?
אני מזמין אותך לפגישת ייעוץ של 1/2 שעה, ללא עלות או התחייבות מצידך, בנושא עבירוּת אימיילים ואסטרטגיית אימייל מרקטינג.
הכותב - Sella Yoffe
סלע יפה, מומחה לעבירוּת אימיילים ואימייל מרקטינג.
sella@crmbuzz.blog
יוצר הבלוג והפודקאסט crm.buzz
ת.ד 959 פרדס חנה כרכור 3710901טל. 073-2203020
- Google Postmaster Tools